Pages

Thursday, January 22, 2009

goodbye Kuching...

Well guys am counting days to be back to peninsular malaysia...really cant wait and at da same time i feel sad bcoz i ve been here for quite some time n am gonna miss KUCHING and all my fwens here....a very memorable things happen here n am happy at da last minute of my stay at Kuching i able to enjoy every second of my moment here... am gonna be really devastated later when am back at KL...y? nnt la i citer..its complicated sangat..
last week on thursday barang2 i yg kat kuching beserta my cute kelisa telah pun dihantar ke semenanjung menggunakan sea cargo...kita org proposed to pengarah utk antar kete using air cargo tetapi disebbkan pengarah kedekut dia tak luluskan....huhuhuhu jadi sekarang aku mmg patah kaki nak kemana-mana dah sgt susah nak dijadikan citer kete nest fwen aku kat sini pun masuk bengkel problem ngan belting dia lak...huhuuuhu sabar jelah..
rite now am enjoying every single moment of relaxing.....at my fwen place sbb umah aku dah kosong hahahah...here are few shots of pic taken masa proses mengemas barang dijalankan...

kelam kabut jugak la mengemas nyer sbb last minute dia bgtau....u guys know..of coz la u guys tak tau ahhahaha...aku nyer kasut jer dah 3 kotak kah3....terperanjat org yg pagking barang aku tuh..hari tu aku kira2 aku ader lebey kurang 70 collection of shoes.....selama 5 tahun aku kerja...tu lah hasil nyer itu pun ader yg aku dah terminate kan....ader yg dah rosak....


this is my only best fwen here at Kuching...dia tolong packing kan baju kurung ku 3 luggage sumer nyer...nasib bek dia ader.....






bilik tido n changing room aku dah jer macam tongkang pecah ....mana nak dibuang mana nak dibawak balik rasa semput masa nak mengemas nie....nie antara beg baju keje aku...baju lain aku letak dalam kotak jer..dah tak der beg nak letak...at da back tu my tv...ni aku nyer sofa yang dah berjaya dibalut....harap ok la sofa aku nie...

nie 1/4 barang aku ...jumlah semua item yg dihantar balik ke semenanjung ader lah 43 item..manyak kan...





sumer ni hangkut bawak balik ...kecuali lemari t.v tu...dia dah melendut kena beli baru t.v aku berat sangat.. masa time aku beli 5 tahun lepas takder flat screen...lau ader lama dah aku beli tak payah nak mengangkut berat sangat..

kat belakang aku tu lemari dapur..sebelah aku ..aku nyer wash machine n no 42 tu tilam aku..

clear dah umah aku...naseb bek ader kawan tolong...thanks jane...

Jadi sekarang nie aku tunggu masa jer lagi nak pulang ke KL..28 nie aku balik KL...31st aku balik PD tapi aku rasa aku lik awal sket kot ke PD...Maybe aku start awal gak lau tak 2nd February aku start keje tgk mcm mana dulu tunggu kete aku sampai senang sket aku nak gerak kesana nnt....aku ader gak rasa nervous sebab new environment kan risau gak aku. tapi lau aku leh suvive kat KUCHING takkan kat PD aku tak pat nak survive kan hehehehe...its an easy matter jer...hopefully...u guys doakan aku ok nnt k...:)

4 comments:

Suzie said...

mak aiii julie mmg mcm tongkang karam..hahaha..i hate packing too sbb remeh la.

anyway sampai PD caling2 ye.kita apply tukar seri kembangan.tak tau dpt ke,hubby dah dpt rmh kat putrajaya.

wish me luck too

airieyna said...

hhahah tau tak per mmg mcm tongkang pecah ...mesti awak mtk masuk jppkk kan..well gudluck sebab kita ader try gak nak ke sri kembangan tapi tak berjaya...kita baru nak kesana awak lak nak ke putrajaya huhuhuhu...insyaallah lau ader rezeki awak ke dapat ke sri kembangan.aja! aja! faiti!

Suzie said...

kita apply bahagian pembangunan dasar spkk,dgr ada kosong n dia nak english based.so try jek apply.

don't worry kita selalu blk PD even mengajar kat jelebu every week akan balik sana.

nurul said...

mak ai byk nye brg ko...

apepun aku doakan ko ok kt PD...ala dont worry...sume akan ok coz we are TESLIAN...we will survive...

nnti lau aku dh bersalin, dtg tgk aku tau...setakat PD-JB 3 jam je

selamat pulang ke semenanjung...
miss u